دانش و زندگی

ساخت وبلاگ

سرویس جستجو پرواز گوگل اطلاعات سریعی از پروازها و هواپیمایی های مختلف به شما ارائه می دهد.

بخش دانش و زندگی تبیان

گوگل

تا زمانی که شما این مقاله را تمام می کنید، 2.3 میلیون جستجو در گوگل انجام شده است. بدون هیچ شکی، گوگل یکی از برترین موتورهای جستجو است و میزان استفاده از آن به حدی زیاد است که گوگل اکنون یک فعل مستقل انگلیسی است. شما تقریبا هر چیزی را می توانید با استفاده از گوگل پیدا کنید، اما هنوز هم ویژگی هایی دارد که شاید از آن مطلع نباشید. در زیر 7 ویژگی کارآمد و مفید گوگل را معرفی می کنیم که شاید بتوانند زندگی را برای شما آسان تر کنند!

پیدا کردن بهترین و ارزان ترین پروازها

امروزه تعداد زیادی وبسایت وجود دارد که به شما اجازه می دهد که پرواز و هتل های خود را به نحو احسن انتخاب کنید. اما اگر به دنبال یک وبسایت منظم و در عین حال ساده می گردید، سرویس جستجو پرواز گوگل بهترین گزینه است.

سرویس جستجو پرواز گوگل اطلاعات سریعی از پروازها و هواپیمایی های مختلف به شما ارائه می دهد. این سرویس همه ویژگی وبسایت های دیگر مانند مقایسه شرکت های هواپیمایی مختلف، مقایسه قیمت ها و  6 را دارد. نکته مهم در مورد این سرویس این است که بسیار سر راست و بدون آگهی است. خرید بلیط نیز آسان است: یک پرواز را انتخاب کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید تا بلیط خود را بخرید.

لگو بسازید!

لزومی ندارد که هر کاری که در گوگل انجام می دهید، مفید باشد! گاهی اوقات شما نیاز به استراحت دارید و اینجاست که معماها و بازی ها راهی هستند که ذهن شما را دوباره شارژ می کنند. البته اگر کودک هم دارید، او نیز می تواند از این ویژگی استفاده کند.

لگو ساز آنلاین که هم با فایرفاکس و هم با کروم کار می کند، به شما اجازه می دهد که مدل هایی با لگو بسازید. این مدل ها در فضای ابری ذخیره می شوند و می توانید آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

زمان را دنبال کنید

اگر به دنبال یافتن اطلاعات در بازه زمانی خاصی هستید، عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید و سپس تاریخ شروع را وارد کرده و بعد دو نقطه قرار دهید و سپس تاریخ اتمام مورد نظر خود را وارد کنید. به عنوان مثال، می توانید «بهترین  گروه راک موسیقی 1960 .. 1980» را تایپ کنید تا اطلاعات مربوط به این بازه زمانی به شما نشان داده شود

فرض کنید شما می خواهید ساعت در نیویورک یا لندن را بدانید، کافی  است ?[What time it is in [location را تایپ کنید، گوگل فورا ساعت location مورد نظر شما را نشان می دهد. البته می توانید از این خاصیت برای پیداکردن تفاوت ساعت دو شهر نیز استفاده کنید.

اگر به تایمر نیاز دارید، کافی است Set a timer for [x] minutes را تایپ کنید تا تایمری با زمان x برای شما نمایش داده شود. گوگل حتی می تواند زمان رسیدن شما به مقصد را محاسبه کنید.

ترجمه کنید

اگر شما یک جهانگرد باشید و یا قصد داشته باشید که یک زبان جدید یاد بگیرید،  می توانید از گوگل ترنسلیت استفاده کنید. این ویژگی در خود وبسایت گوگل تعبیه شده است و حتی نیاز به آن نیست که وارد وبسایت دیگری شوید.

کالری ها را بشمارید

اگر علاقه مند به این هستید که بدانید هر نوع غذا چه میزان کالری دارد، کافی است How many calories does [food item] have را تایپ کنید و گوگل میزان کالری food item را به شما نشان می دهد. حتی می توانید میزان کالری غذاهای مختلف را با هم مقایسه کنید.

آسمان را کاوش کنید

گوگل Earth ابزار بسیار کارآمد و مفیدی است، اما اگر به آسمان و به خصوص آسمان شب علاقه دارید، گوگل Sky یکی از بهترین گزینه ها برای کاوش در آسمان است.

به جای جستجو در این سیاره خاکی، شما تصاویر آسمان بی انتها را جستجو می کنید که از ماهواره ها، تلسکوپ ها و کاوشگرهای مختلف بدست آمده است. طرز کار این سرویس بسیار ساده است. شما عبارت مورد نظر خود را جستجو می کنید و گوگل آخرین تصاویر مرتبط با سیاره،  ستاره یا کهکشان مورد نظر شما را نشان می دهد.

در پایین می توانید اطلاعاتی درباره موضوعات محبوب مانند تلسکوپ هابل یا کهکشان راه شیری را ببینید. علاوه بر نقشه معمول، می توانید نقشه فروسرخ و میکرویو آسمان را ببینید. حتی می توانید نقشه تاریخی جیوانی ماریو کاسینی متعلق به سال 1792 را هم ببینید!

از گوگل به صورت حرفه ای استفاده کنید

اگر به دنبال جواب سوالی هستید و وقت ندارید تمام صفحات جستجو را بگردید تا جواب موردنظر خود را بیابید. این چند نکته به شما کمک می کند که مانند یک حرفه ای از گوگل استفاده کنید:

برای اینکه گوگل دقیقا عبارت موردنظر شما را جستجو کند، عبارت موردنظر خود را درون گیومه قرار دهید.
اگر به دنبال اطلاعاتی خاص از یک وب سایت هستید، کافی است که نام وب سایت را تایپ کرده و سپس با یک فاصله عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
اگر به دنبال یافتن اطلاعات در بازه زمانی خاصی هستید، عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید و سپس تاریخ شروع را وارد کرده و بعد دو نقطه قرار دهید و سپس تاریخ اتمام مورد نظر خود را وارد کنید. به عنوان مثال، می توانید «بهترین  گروه راک موسیقی 1960 .. 1980» را تایپ کنید تا اطلاعات مربوط به این بازه زمانی به شما نشان داده شود.


منبع: آی تی رسان 

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 160 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:02

 بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز، گوگل قرار است فردا طی روند برگزاری کنفرانس I/O 2016 در کنار معرفی طیف وسیعی از قابلیت های جدید اندروید N، از سرویسی نیز تحت عنوان Google Home پرده بردارد که به نوعی رقیب الکسا شرکت آمازون محسوب می شود.

بخش دانش تبیان

گوگل

فارنت - بهزاد ایزدی فریمانی: بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز، گوگل قرار است فردا طی روند برگزاری کنفرانس I/O 2016 در کنار معرفی طیف وسیعی از قابلیت های جدید اندروید N، از سرویسی نیز تحت عنوان Google Home پرده بردارد که به نوعی رقیب الکسا شرکت آمازون محسوب می شود.
 برای آن دسته از کاربرانی که با الکسا آشنایی ندارند باید بیان کنیم که این سرویس آمازون دارای نوار ابزاری هست که می تواند به کاربرانش اعلام کند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند که این پیشنهاد بر اساس آنالیز ترافیک کاربر می باشد.

حال بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز، گوگل نیز درصدد راه اندازی سرویس مشابه با الکسا آمازون است که بر اساس معیارهای خود وب سایت های گوناگون را رتبه دهی می کند.

همچنین الکسا برای مدیران وب سایت ها امکانات فراوانی به صورت رایگان قائل شده است نظیر نمایش تعداد بازدید کننده، بازدید کل، لینک های ورودی، میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر، ورودی از موتورهای جستجو و 6 همچنین الکسا با ارائه نمودارهایی در زمینه موارد ذکر شده در طول بازه های زمانی مختلف 1 روزه تا 2 ساله به مدیریت وب سایت ها کمک می کند تا آنالیز و بررسی دقیقی از وب سایت خود داشته باشند.

حال بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز، گوگل نیز درصدد راه اندازی سرویس مشابه با الکسا آمازون است که بر اساس معیارهای خود وب سایت های گوناگون را رتبه دهی می کند. هرچند تا به این لحظه اطلاعات دقیقی در رابطه با امکانات Google Home در دست نیست، با این حال می توان حدس زد که رتبه بندی صورت گرفته توسط این سرویس در بالا آمدن رنگ وب سایت ها در موتور جستجوگر گوگل نیز نقش مستقیمی ایفا نمایند.

البته در همین حال نیز شنیده می شود که گوگل همچنین در مراسم توسعه دهندگان خود از اسپیکرهای هوشمند خانگی جدیدی رونمایی خواهد کرد که همچون Echo Dot آمازون می توانند فرامین صوتی را اجرا می نمایند.



ارتقاء گوگل با آب‌نبات پاستیلی

ارتقاء گوگل با آب‌نبات پاستیلی

7ویژگی برتر گوگل که احتمالا از آنها استفاده نمی کنید

7ویژگی برتر گوگل که احتمالا از آنها استفاده نمی کنید

 الکسا یا پیج رنک؟

الکسا یا پیج رنک؟

نرم افزار ویژه عینک گوگل برای افراد کم بینا

نرم افزار ویژه عینک گوگل برای افراد کم بینا

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 137 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:02

برای اولین بار در بریتانیا اعضای یک فرد مبتلا به ویروس اچ آی وی به بیماران دیگر ناقل این ویروس پیوند داده شد. خوشبختانه گیرندگان نیز در سلامت کامل به سر می برند.

بخش دانش تبیان

بيمار ايدزي،ویروس اچ‌آی‌وی، پيوند موفق

برای اولین بار در بریتانیا اعضای یک فرد مبتلا به ویروس اچ آی وی به بیماران دیگر ناقل این ویروس پیوند داده شد. خوشبختانه گیرندگان نیز در سلامت کامل به سر می برند. امید است با تغییر قوانین و اجازه اهدای عضو به بیماران ایدزی، میزان اهدای عضو در جامعه  بیشتر شود.

در طول پنج سال گذشته چهار عمل پیوند عضو میان مبتلایان به ایدز در بیمارستان های بریتانیا انجام شده که به تازگی خبر مربوط به آن منتشر شده است. در جریان این جراحی ها دو کبد از دو نفر مختلف و دو کلیه از یک نفر به دیگر بیماران HIV اهدا شده است. تا پیش از این نگرانی های زیادی در مورد نحوه ی انجام پیوند و تفاوت در میزان پیشرفته بودن ویروس در بدن فرد اهدا کننده و میزبان وجود داشت که به نظر می رسد این فرآیند تا حد زیادی مشخص شده باشد.

دکتر فورسیف مدیر بخش اهدای عضو سرویس سلامت همگانی بریتانیا، NHS، در این مورد توضیح می دهد:

در طول پنج سال گذشته چهار عمل پیوند عضو میان مبتلایان به ایدز در بیمارستان های بریتانیا انجام شده که به تازگی خبر مربوط به آن منتشر شده است. در جریان این جراحی ها دو کبد از دو نفر مختلف و دو کلیه از یک نفر به دیگر بیماران HIV اهدا شده است.

ما به دقت تمامی اهدا کنندگان و حتی مبتلایان به ویروس HIV را مورد بررسی قرار می دهیم. در مورد این بیماران باید بدانیم که ویروس تا چه حد در بدن فرد پیشرفت کرده و قبل از آن چه درمان هایی را تجربه کرده است. پزشکان از این اطلاعات برای متعادل کردن یا کاهش ریسک عمل پیوند عضو از فرد ناقل ویروس به فردی دیگر استفاده می کنند.

این برای اولین بار نیست که یک عمل پیوند عضو در بین بیماران ایدز انجام گرفته است. اولین بار در سال 2008 و در آفریقای جنوبی این عمل صورت گرفت که دو سال بعد خبر آن از طریق رسانه ها اعلام شد. در آمریکا و در بیمارستان دانشگاه جان اف هاپکینز نیز تجربه ای مشابه وجود دارد. با وجود این پیشرفت ها باید به قانون گذار ها فرصت داد تا در مورد اهدای عضو در میان مبتلایان به ویروس اچ آی وی قانون های جدیدی وضع کنند.

مسلما اعضای یک فرد اچ آی وی مثبت به افراد اچ آی وی منفی پیوند داده نمی شود؛ ولی این امکان وجود دارد تا افرادی که ناقل ویروس اچ آی وی هستند و در لیست پیوند قرار می گیرند از این مزیت استفاده کنند. در نتیجه می توان صف های پیوند عضو را در بین بیماران کاهش داد. در بریتانیا در هر روز سه نفر در لیست انتظار دریافت عضو فوت می شوند.



منبع: برترین ها

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 147 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:02

امروزه اینستاگرام حدود ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد؛ و این یعنی به اشتراک گذاری تصاویر دیگر یک تب زودگذر و ناپایدار نیست. در این مطلب به بررسی نکاتی می پردازیم که باعث بهبود در عملکرد شما در برنامه اجتماعی اینستاگرام می شود.

ترجمه: سید محمد امین سعادت- بخش دانش تبیان

موبایل

 چه کسی فکر می کرد که روزی مردم دنیا تمایل داشته باشند که تصاویر ثبت شده از لحظات زندگی شان را در قاب های کوچکی در صفحات اجتماعی به اشتراک بگذارند؟ اما با نگاهی به آمار ها متوجه می شوید که امروزه اینستاگرام حدود ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد؛ و این یعنی به اشتراک گذاری تصاویر دیگر یک تب زودگذر و ناپایدار نیست. در این مطلب به بررسی نکاتی می پردازیم که باعث بهبود در عملکرد شما در برنامه اجتماعی اینستاگرام می شود.

مربع نباشید

برای مدت زمان زیادی یکی از شاخصه های اینستاگرام این بود که تصاویر بارگذاری شده در آن باید حتما مربعی باشند؛ اما سال گذشته این روند تغییر کرد و اکنون می توان عکس های مستطیلی را به صورت Landscape و Portrait بارگذاری کرد. در نتیجه اگر عکسی که قصد بارگذاری آن را دارید در حالت مستطیلی زیباتر به نظر می رسد، آن را به صورت مستطیلی بارگذاری کنید.

مخفی و معلوم کردن فیلتر ها

سیستم ها از ضروری ترین اجرای برنامه اینستاگرام هستند و همچنین فیلتر های جدید تری گاه گاه اضافه می شود، و در حال حاضر حدود ۴۰ فیلتر وجود دارد. اگر در لیست فیلتر ها تا انتها به سمت راست بروید، آخرین گزینه علامت یک چرخ دنده با نام Manage می باشد که شما در آن می توانید لیست فیلتر ها را شخصی سازی کنید، و اگر فیلتر هایی را نمی پسندید و فقط فضای شما را اشغال می کنند، می توانید آن ها را مخفی کنید.

فراتر از فیلترها

تحقیقات نشان می دهند که فرمول طلایی اینستاگرام این است که بطور میانگین روزانه 1 عکس بگذارید

بسیاری از کاربران فراموش می کنند که اینستاگرام یک برنامه کامل برای ادیت عکس به کمک ابزار های فوق العاده می باشد. برای این منظور، وقتی در حالت Edit هستید، روی علامت اچار ضربه بزنید تا وارد صفحه ابزار های ادیت شوید. در اینجا به کمک Adjust می توانید عکس را به چرخانید به وسیله Structure یا Sharpness می توانید جزئیات عکس را تغییر دهید؛ و همچنین قابلیت Tilt-Shift را بدون برنامه ای مثل فتوشاپ اجرا کنید.

بهبود استفاده از هشتگ

هنگام نوشتن عنوان برای عکس شاید مایل باشید که چند هشتگ هم اضافه کنید. هشتگ ها کمک می کنند که کاربران، افراد و گروه های مورد نظر خود در رابطه با موضوعی خاص را پیدا کنند. از آنجایی که پیدا کردن هشتگ مناسب و املای دقیق آن در بعضی کلمات ممکن است گاهی دشوار باشد، اینستاگرام این قابلیت را دارد که بعد از تایپ علامت شارپ (#) و نوشتن 4 حرف اول عبارت مورد نظر، لیستی از عبارات مشابه را به همراه تعداد عکس هایی که این عبارت ها زیر شان هشتگ شده به نمایش درآورد.

موبایل

اضافه کردن هشتگ های بیشتر در کامنت ها

هرچند که برنامه این اجازه را می دهد که به مقدار نامحدودی از هشتگ ها در عنوان عکس استفاده کنید، اما قطعا شما دوست ندارید که زیر عکس خود را از این نوشته ها اشباع کنید. در عوض راهکاری که اکثر کاربران اینستاگرام از آن استفاده می کنند، انتخاب چهار یا پنج هشتگ دقیق و مختصر و مفید در عنوان، و درعوض، پر کردن همه نوع هشتگ مرتبط در قسمت کامنت ها است.

هر 24 ساعت 1 عکس

توئیتر و فیسبوک شما را ترغیب می کنند که بطور مداوم و پیوسته مطلب بگذارید. همینطور این استراتژی در اینستاگرام نیز صدق می کند. تحقیقات نشان می دهند که فرمول طلایی اینستاگرام این است که بطور میانگین روزانه 1 عکس بگذارید. بر طبق تحقیقات هرچه تعداد عکس های گذاشته شده بیشتر از این مقدار باشد، تعداد دنبال کنندگان یا همان فالوور ها، و همچنین پسند ها و لایک های شما کمتر می شود.



چند پیشنهاد ساده‌ی امنیتی

چند پیشنهاد ساده‌ی امنیتی

دانستنی‌هایی در باب اینترنت

دانستنی‌هایی در باب اینترنت

ترفندهای ویندوز8

ترفندهای ویندوز8

پسر 10 ساله ای که اینستاگرام را هک کرد!

پسر 10 ساله ای که اینستاگرام را هک کرد!

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:08

رقابت برای انرژی های تجدیدپذیر منجر شد محققان فناوری جدیدی تولید کنند؛ خودروهای برقی تقریباً همه گیر شده است اما شارژ آنها وقت گیر است.

بخش دانش تبیان

لاستیک

به گزارش تبیان به نقل از گروه دانستنی های خبرگزاری فارس، رقابت برای انرژی های تجدیدپذیر منجر شد محققان فناوری جدیدی تولید کنند؛ خودروهای برقی تقریباً همه گیر شده است اما شارژ آنها وقت گیر است.

برای این منظور یک شرکت سازنده لاستیک های خودرو لاستیکی تولید کرده است که در حال رانندگی قادر به شارژ خودرو است. این لاستیک که BH03 نام دارد قادر به تولید انرژی توسط حرارتی که در طول حرکت خودرو بوجود می آید است.


منبع: فارس

آهن ربایی برای شارژ گوشی های هوشمند

آهن ربایی برای شارژ گوشی های هوشمند

آیفون 7 مجهز به شارژر و هدفون بی سیم است

آیفون 7 مجهز به شارژر و هدفون بی سیم است

کارهایی که نباید با گوشی هوشمند خود بکنید!

کارهایی که نباید با گوشی هوشمند خود بکنید!

14 روش افزایش کارایی باتری لپ تاپ و تبلت

14 روش افزایش کارایی باتری لپ تاپ و تبلت

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:23

هتل هایی به شکل کپسول به منظور به حداکثر رساندن فضای اشغال شده ساخته شده اند؛ در واقع اتاق خواب این هتل ها محدود به یک تخت خواب است.

بخش دانش تبیان

هتل

به گزارش تبیان به نقل از گروه دانستنی های خبرگزاری فارس، هتل هایی به شکل کپسول به منظور به حداکثر رساندن فضای اشغال شده ساخته شده اند؛ در واقع اتاق خواب این هتل ها محدود به یک تخت خواب است.

کابین ها و اتاق خواب های این هتل 2متر در 1 متر و 25 سانتی متر است و اغلب مجهز به یک تلویزیون است؛ بین اتاق ها یک راهروی طویل وجود دارد. اندازه هتل ها متفاوت است و این هتل ها دارای 50 کپسول تا 700 کپسول هستند.

این هتل ها اصلاً شباهتی به هتل های قدیمی ندارند؛ در واقع این هتل برای کسانی است که فقط یک جای خواب و خوراک می خواهند. نرخ هر اتاق در یک شب از 2 تا 4 ین است که معادل 30 تا 40 یورو می شود.

بیشتر مشتریان این هتل ها آقایان هستند.

مهمانان هتل در موقع ورود باید کفش های خود را در آورده و در رختکن قرار دهند تا هتل را آلوده نکنند و از دمپایی های مخصوص هتل استفاده کنند، مهمان هتل در صورت داشتن چمدان باید آنرا نزد پذیرش بگذارد.

هتل دارای یک سالن و چند اتاق است که در هرکدام از آنها تلویزیون، اینترنت، غذا، نوشیدنی، حمام و سونا وجود دارد که مشتریان هتل می توانند از این امکانات استفاده کنند.


منبع: فارس

پرفروش ترین تلفن هوشمند

پرفروش ترین تلفن هوشمند

سریع‌ترین قطارهای جهان

سریع‌ترین قطارهای جهان

پیش‌بینی سونامی در کمتر از 3 دقیقه

پیش‌بینی سونامی در کمتر از 3 دقیقه

واقعی‌ترین ربات انسان‌نما رونمایی شد

واقعی‌ترین ربات انسان‌نما رونمایی شد

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:23

یک زن و شوهر گردشگر هلندی در طول اقامت خود در پارک کروگر در آفریقای جنوبی یک فیل به رنگ صورتی دیدند که باعث شگفت زدگی آنها شد.

بخش دانش تبیان

فیل

به گزارش تبیان به نقل از گروه دانستنی های خبرگزاری فارس، یک زن و شوهر گردشگر هلندی در طول اقامت خود در پارک کروگر در آفریقای جنوبی یک فیل به رنگ صورتی دیدند که باعث شگفت زدگی آنها شد.

به گفته دانشمندان فیلی با رنگ صورتی بسیار نادر است و تا کنون دیده نشده است.


منبع: فارس
مکان های فیلمبرداری بزرگ ترین فیلم های جهان

مکان های فیلمبرداری بزرگ ترین فیلم های جهان

رکورددار سنگین ترین مغز در بین حیوانات

رکورددار سنگین ترین مغز در بین حیوانات

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 133 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:23

باوجود اینکه همیشه آیفون اپل توجه زیادی به خود جلب می کند ولی ۸۲.۸ درصد گوشی های هوشمند فروخته شده در سال ۲۰۱۵ مجهز به اندروید بودند که این برتری را می توان متأثر از تفاوت های چشمگیر خط مشی این دو پلتفرم رقیب دانست.

فرآوری: مصطفی ستوده - بخش دانش و زندگی تبیان

اندروید و ایفون

در سال ۲۰۱۵ باوجود همه ی فروغ و درخشش پرچم دارهای جدید اپل بازهم بازار گوشی های هوشمند در انحصار تولیدکننده های گوشی اندروید بود که با نگاهی دقیق به تفاوت رویکرد این دو پلتفرم می توان به دلیل این شکست تجاری پی برد. خط مشی اپل ارائه ی یک ساختار سلسله مراتبی بسته و بدون انعطاف است که کاربر را به استفاده از اپلیکیشن ها و ویژگی های خاصی وادار می کند.
 در نقطه ی مقابل، اندروید دست کاربران را برای انتخاب سخت افزار و نرم افزار دلخواه کاملا باز می گذارد و امکان دسترسی به بسیاری از فناوری های کلیدی مثل حافظه ی خارجی، دوربین سه بعدی و صفحه نمایش 4K را برای آن ها فراهم می کند، درحالی که از دید اپل نیازی به مهیاکردن این گزینه ها برای کاربران نیست.
۱۰ دلیل عمده ی پیروزی اندروید بر اپل در جلب رضایت کاربران به شرح زیر است:

۱. قیمت مناسب تر

در حال حاضر شما برای خرید یک آیفون سه انتخاب دارید؛ آیفون SE با قیمت ۳۹۹ دلار، آیفون 6s با قیمت ۶۴۹ دلار و آیفون 6s پلاس ۷۴۹ دلاری (قیمت های پایه). در جبهه ی مقابل طیف وسیعی از گوشی های اندروید باکیفیت و با قیمت کمتر از ۴۰۰ دلار در بازار موجود است که هرکدام می توانند کم وبیش رضایت کاربر را فراهم کنند.
به عنوان مثال گوشی قابل قبول هواوی Honor 5X با صفحه نمایش ۵.۲ اینچی و پردازنده ی اسنپ دراگون 646، گوگل نکسوس 5X با صفحه نمایش تمام HD و پردازنده ی اسنپ دراگون 808 و حتی Moto E ۹۹ دلاری با صفحه نمایش نه چندان باکیفیت ۴.۵ اینچی و حافظه ی داخلی ۸ گیگابایت که می تواند در موقع کم بودن بودجه انتخاب خوبی باشد.

۲. فضای ذخیره سازی بیشتر با هزینه ی کمتر

آیفون 6s و 6s پلاس، گوشی های رده بالایی هستند و طبعا باید هزینه ی سنگینی برای خرید آن ها بپردازیم ولی از دید اپل این قیمت بالا دلیلی برای صرف نظر کردن از سود حاصل از نیاز کاربران به فضای ذخیره سازی بیشتر نیست و هردو با همان حافظه داخلی پایه ی ۱۶ گیگابایتی مشابه آیفون SE اقتصادی عرضه می شوند.

اگر از علاقه مندان به پیشرفته ترین فناوری های همراه هستید، جدیدترین پرچم دارهای اندروید مجهز به دوربین های سه بعدی مجهز با قابلیت سنجش عمق و پشتیبانی همه جانبه از واقعیت مجازی، بهترین انتخاب شما خواهد بود

 در مدل های پایه ی آیفون، بعد از کم کردن ۱.۳ گیگابایت موردنیاز سیستم عامل، دیگر فضایی برای تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی، ویدئوهای 4K و موزیک ها و فیلم های iTunes باقی نمی ماند.
اخیرا اپل به شدت برای ویژگی Live Photos تبلیغ می کند که به کمک عکس های کاربر، تصاویر متحرکی با ۲ برابر سایز JPG معمولی می سازد. بعضی از بازی های محبوب آیفون به ۱ تا ۲ گیگابایت فضا نیاز دارند. به این ترتیب برای استفاده ی تمام و کمال از همه ی امکانات و ویژگی های آیفون باید با پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر، نسخه ی ۶۴ گیگابایتی خریداری کنید.
از سوی دیگر مدل های پایه ی همه ی گوشی های رده بالای اندروید ازجمله گلکسی اس 7، ال جی جی 5، اچ تی سی وان ام 9 و ... دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی هستند. علاوه بر این حتی بعضی از ارزان قیمت ترین گوشی های اندروید مثل هواوی Honor 5X که با حافظه ی پایه ی ۱۶ گیگابایت عرضه می شوند، مانند گوشی های گران قیمت این خانواده مجهز به اسلات microSD برای ارتقاء حافظه هستند و یک کارت حافظه ی ۶۴ گیگابایتی تنها ۲۰ دلار قیمت دارد.

۳. رزولوشن بالاتر صفحه نمایش

اپل گوشی های آیفون 6s و 6s پلاس را با شعار (تنها چیزی که تغییر کرده «همه چیز» است) معرفی می کند ولی گویا رزولوشن صفحه نمایش در محدوده ی «همه چیز» قرار ندارد. در سال ۲۰۱۴ اپل سرانجام اولین صفحه نمایش full-HD خود را در آیفون 6s پلاس عرضه کرد؛ درحالی که اولین گوشی اندروید مجهز به این ویژگی ۲ سال قبل از آن معرفی شده بود. در حال حاضر 6s پلاس هنوز با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰، 6s پرچم دار با رزولوشن ۷۵۰×۱۳۳۴ و آیفون SE با رزولوشن ۶۴۰×۱۱۳۶ پیکسل عرضه می شود.
در سمت مقابل، سونی اکسپریا زد 5 پرمیوم با صفحه نمایش 4K (وضوح تصویر ۲۱۶۰×۳۸۴۰ ) هیچ رقیبی در مقابل خود نمی بیند و تعدادی از پرچم دارهای اندروید از جمله گلکسی اس 7 و ال جی جی 5 از وضوح تصویر ۱۴۴۰×۲۵۶۰ بهره می برند. این برتری به معنای مناسب تر بودن گوشی های رده بالای اندروید در تماشای ویدئوهای باکیفیت، خواندن متن و بازی است. حتی در میان گوشی های ارزان قیمت اندروید نیز می توان صفحه نمایش 1080p پیدا کرد؛ ازجمله Honor 5X هواوی یا OneTouch Idol 3 آلکاتل.

۴. دوربین سه بعدی و واقعیت مجازی پیشرفته

اگر از علاقه مندان به پیشرفته ترین فناوری های همراه هستید، جدیدترین پرچم دارهای اندروید مجهز به دوربین های سه بعدی مجهز با قابلیت سنجش عمق و پشتیبانی همه جانبه از واقعیت مجازی، بهترین انتخاب شما خواهد بود. ممکن است تجهیزات ساده ی واقعیت مجازی مانند کاردبورد گوگل با آیفون همخوانی داشته باشند ولی در حال حاضر درک لذت واقعی از فضای مجازی فقط با Gear VR سامسونگ امکان پذیر است که استفاده از آن به گوشی های رده بالای این شرکت محدود می شود.
 گوشی های اندروید به لطف پروژه ی تانگوی گوگل می توانند اطلاعات مربوط به موقعیت سه بعدی اشیاء اطراف خود را با دقت بالا جمع آوری کرده و محیط را به صورت مجازی به تصویر بکشند یا اشیاء واقعیت افزوده را به آن اضافه کنند. در تابستان پیش رو، شرکت لنوو اولین گوشی مجهز به نرم افزارهای پروژه ی تانگو و دوربین سه بعدی را معرفی خواهد کرد ولی بعید است که پرچم دار بعدی اپل دارای این ویژگی ها باشد.

۵. شخصی سازی، ویجت و پوسته

 رویکرد اپل به شکلی است که گویا نیازهای کاربران را بهتر از آن ها می داند چراکه رابط کاربری آیفون دور از دسترس کاربر و دارای قابلیت های شخصی سازی محدودی است و کاربران آن فقط می توانند تعدادی از ویجت های منوی کشویی نوتیفیکیشن گوشی خود را حذف یا اضافه کنند.
ولی در نقطه ی مقابل اندروید به کاربران اجازه می دهد تا از بین هزاران ویجت موجود، گزینه ی موردنظر خود را به صفحه ی اصلی یا صفحه ی قفل گوشی اضافه کنند و در آنجا به همه چیز دسترسی داشته باشند؛ از پخش موزیک گرفته تا آگاهی از وضعیت آب وهوا و اضافه کردن یادداشت.
بعضی از تولیدکننده های گوشی اندروید نظیر سامسونگ و ال جی، اندروید را با پوسته های اختصاصی خود و ویژگی های جدیدی ارائه می کنند که این اقدام به محصولات آن ها فضایی منحصربه فرد و خاص می دهد. در کنار این ویژگی ها، انبوهی از لانچرها و تم های متنوع، می تواند گوشی های اندروید را کاملا مطابق سلیقه و نیاز کاربر شخصی سازی کند.

۶. گزینه های سخت افزاری بیشتر و محصولات مقاوم تر

گوگل برای بازاریابی اندروید از شعار «با هم باشید ولی نه مثل هم» استفاده می کند که با توجه به ارائه ی این پلتفرم در قالب صدها برند مختلف در سراسر جهان، می توان آن باور کرد. درواقع انتخاب اندروید به معنای دسترسی به همه ی اندازه ها و مدل های مختلف صفحه نمایش، کیبورد، باتری و ... است.
مهم تر اینکه بسیاری از گوشی های اندروید پرچم دار در مقابل سقوط، آب و گردوغبار مقاوم هستند. صفحه نمایش ضد خش موتورولا Droid Turbo 2 از سقوط های ۱.۵ متری جان سالم به درمی برد و پرچم دارهای جدید سامسونگ تا عمق ۱.۵ متر و به مدت نیم ساعت در برابر نفوذ آب مقاوم هستند. هیچ کدام از سه گزینه ی اصلی آیفون حرفی برای گفتن در این زمینه ندارند.

۷. دسترسی به فایل های سیستمی

اگر بخواهید فایل های موجود در حافظه ی آیفون خود را به کامپیوتر شخصی منتقل کنید، ابتدا باید نرم افزار آیتونز را نصب کنید و بعد یک حساب کاربری بسازید. البته بعد از گذراندن این مراحل فقط می توانید فایل های رسانه ای نظیر عکس و فیلم را جابه جا کنید.
ولی برای دسترسی به حافظه ی یک گوشی اندروید فقط کافی است آن را به کامپیوتر وصل کنید تا فورا به تمام محتویات آن دسترسی کامل داشته باشد. بعضی از اپلیکیشن های مدیریتی اندروید مثل ES File Manager یا Astro File Manager حتی امکان دسترسی به فایل های سیستمی گوشی را برای کاربر فراهم می کنند درحالی که اپل به هیچ عنوان این اجازه را به توسعه دهندگان اپلیکیشن یا کاربران نمی دهد.

۸. اشتراک گذاری سراسری

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که هم زمان چند فعالیت مختلف با گوشی همراهتان انجام می دهید، گوشی های اندروید ساخت سامسونگ و ال جی تنها گزینه های مناسب شما هستند

در عصر طلایی اینترنت امکان به اشتراک گذاری محتوا؛ از صفحات وب در اپلیکیشن مرورگر گرفته تا عکس های گالری گوشی نوعی ضرورت است. در یک گوشی اندروید دسترسی به سرویس های اشتراک گذاری آنلاین هر اپلیکیشنی که روی آن نصب می شود؛ ازجمله فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و ... همیشه و به راحتی امکان پذیر است. گوگل برخلاف اپل گلچین کردن اپلیکیشن ها برای نمایش در منوی اشتراک گذاری را الزامی نمی داند.
 توانایی به اشتراک گذاری محتوا در آیفون صرفا به یک سری اپلیکیشن انحصاری مورد تائید اپل محدود می شود. تنها به این دلیل که اپل، سرویس های پرمخاطبی مثل گوگل پلاس، واتس اپ و پینترست را واجد شرایط نمی داند، کاربران آیفون نمی توانند محتوای دلخواه خود را از طریق این سرویس ها در مرورگر سافاری به اشتراک بگذارند.

۹. دکمه ی بازگشت

در گوشی های اندروید دکمه ی بازگشت هیچ محدودیتی ندارد و صرف نظر از محیطی که در آن هستید، فشردن آن به راحتی شما را به صفحه ی قبلی بازمی گرداند. این دکمه حتی برای اپلیکیشن های متفاوت نیز به خوبی عمل می کند؛ مثلا اگر با ورود به یک لینک در اپلیکیشن فیس بوک به کروم هدایت شوید، دکمه بازگشت دوباره شما را به فیس بوک بازمی گرداند.
در آیفون 6s حرکت بین صفحات فقط به یک اپلیکیشن محدود است یا فشردن دکمه ی هوم می تواند شما را به صفحه ی اصلی گوشی منتقل کند که به این ترتیب برای حرکت بین اپلیکیشن های مختلف به تعداد زیادی تپ و سویپ اضافه احتیاج خواهید داشت.

۱۰. پشتیانی از ویژگی مالتی ویندوز

 اگر از آن دسته کاربرانی هستید که هم زمان چند فعالیت مختلف با گوشی همراهتان انجام می دهید، گوشی های اندروید ساخت سامسونگ و ال جی تنها گزینه های مناسب شما هستند زیرا فقط محصولات این دو برند به کاربر اجازه می دهند که صفحه نمایش را بین دو اپلیکیشن تقسیم کند.
ویژگی مالتی ویندوز هنوز به اندروید خالص اضافه نشده است و گوگل این ویژگی را به همراه اندروید ان عرضه خواهد کرد. باوجوداینکه اپل این ویژگی را در iOS 9 گنجانده ولی استفاده از آن صرفا به تبلت های این شرکت محدود می شود و هنوز کاربران آیفون به آن دسترسی ندارند.
و همچنین مواردی دیگر همچون:
اینکه اپل سعی دارد سلیقه خود را به شما تحمیل کند؛ و شما امکانات زیادی برای شخصی سازی نخواهید داشت. مانند اینکه تمام برنامه های نصب شده حتما باید روی صفحه Home قرار بگیرند.
قفل صفحه گوشی که در اندروید می تواند شامل الگو یا پترن و همچنین سنسور تشخیص صورت باشد.
تبلت های اندرویدی قابلیت ساخت حساب های مختلف برای چند کاربر را دارند که به کمک آن می توان یک تبلت را بصورت خانوادگی استفاده کرد.
راحتی نصب نرم افزار های مختلف از درگاه Google App Store که در مقابل مراحل سخت و دشوار نصب نرم افزار های اپل.
یکسان بودن شارژر های اندرویدی که طیف گسترده قیمتی را هم شامل می شوند، و همچنین شما را قادر می سازد با شارژر گوشی های اندرویدی دیگران که وفور بیشتری نسبت به شارژر های اپل دارند، گوشی تان را شارژ کنید


منبع: بامیلو / برترین ها

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 149 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:50

با بیش از 178 میلیون تصویر با هشتگ غذا (#Food) در اینستاگرام کاملا مشخص است که عکسبرداری از غذاهای خوشمزه و خوش آب و رنگ یکی از پر طرفدار ترین سوژه های این شبکه اجتماعی بحساب می آید.

فرآوری: مصطفی ستوده- بخش دانش تبیان

غذا

با بیش از 178 میلیون تصویر با هشتگ غذا ( #food) در اینستاگرام کاملا مشخص است که عکسبرداری از غذاهای خوشمزه و خوش آب و رنگ تنها دغدغه متخصصان این کار و وبلاگ نویسان نیست، تقریبا هر کسی که در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی حساب دارد هرگاه میز رنگینی در خانه اش چیده شود یا به رستوران های خوب با غذاهای خوشگل و خوشمزه برود عکسی از این غذاها را در صفحه اش به اشتراک می گذارد.
 
یکی از متخصصان حرفه ای عکسبرداری از غذا به نام «هیو جانسون» لیستی از توصیه های مهم برای عکاسی اثرگذار از غذاها برای علاقه مندان به این کار تهیه کرده است که به شما کمک خواهد کرد با عکس هایی وسوسه انگیز فالوئرهایتان را با سرعتی فوق العاده افزایش دهید.

چطور از غذایمان عکس های حرفه ای بگیریم؟

1.زیاد شلوغش نکنید. بزرگترین اشتباهی که هم حرفه ای ها و هم آماتورها مرتکب می شوند این است که عکس هایشان را با وسایل آشپزی و ظرف و ظروف ها و دکوراسیون اطراف عکس خیلی شلوغ و پیچیده می کنند. تمرکزتان باید روی بشقاب غذایتان باشد. رنگ و بافت غذا باید جلب توجه کند، نه زمینه آن.

2.دریچه دیافراگم را در بازترین حالت ممکن قرار دهید. این کار باعث می شود لنز در بازترین حالت قرار گرفته و نور بیشتری را عبور دهد. با انجام این کار خود غذا وضوح بیشتری پیدا می کند و از اولویت پس زمینه عکس کاسته می شود.

3.سرعت را دست کم نگیرید. شما باید عکس غذایتان را با سریعترین حالت بگیرید تا تازگی و درخشش هایلایت های طبیعی آن در عکس نمایان شوند.
 
4.آرنج هایتان را به بدنتان بچسبانید. اگر از پایه های دوربین عکاسی استفاده نمی کنید برای این که دوربین را ثابت نگه داشته و تکان ها و انحرافات را به حداقل میزان ممکن برسانید آرنج هایتان را به بدنتان بچسبانید.

5.از ایجاد تغییر در ظاهر و ترکیب غذا نترسید. اگر می خواهید عکس هایتان مورد استقبال قرار بگیرند رعایت این اصل این یکی از مهمترین نکات است. همچنین اضافه کردن کمی آب یا روغن به بعضی قسمت های غذایتان به داشتن نمایی بهتر در عکس کمک خواهد کرد.

اگر می خواهید از یک تکه گوشت عکس برداری کنید، بهتر است کاری کنید تا تصویر آن گرم تر به نظر برسد تا سرد

6.اگر عکستان بی نقص نیست ناراحت نباشید. گاهی همین نقص ها می توانند عکس هایتان را جذاب تر کنند.

7.از فیلتر مناسب استفاده کنید. اگر می خواهید از یک فیلتر در اینستاگرام استفاده کنید، فیلتر هادسون (Hudson) برای این کار بسیار مناسب است، زیرا گرمای بیشتری به عکس می بخشد، از فیلترهایی که رنگ ها را محو می کنند استفاده نکنید، این کار ظاهر غذایتان را خراب می کند.

8.حواستان به میزان نور باشد. اگر مجبور هستید در اتاقی تاریک یا رستورانی با فضای رمانتیک عکستان را بگیرید، بشقابتان را به پنجره یا نور شمع نزدیک کنید. اگر نتوانستید هم اشکالی ندارد، اتاق های کم نور می توانند فضای مناسبی برای گرفتن عکس های رمانتیک باشند.

اگر از دوربین حرفه ای استفاده می کنید، این نکات به دردتان می خورد

بسیاری از عکاسان حرفه ای مواد غذایی برای کیفیت بیشتر تصاویر و عمق میدان سطحی و انعطاف پذیری بیشتر در عکاسیشان از دوربین های DSLR استفاده میکنند.یک لنز تله کوتاه بین 60 تا 105 میلیمتری میتواند برای این کار لنز ایده الی محسوب شود و برای عکاس این امکان را فراهم می آورد تا به سرعت میان تصاویر ماکرو کلوزآپ با عمق میدان محدود تناوب ایجاد کند.اگر میخواهید از یک میز غذا عکاسی کنید بهتر است تا از لنزهای کاربردی  Tilt-and-shift استفاده کنید ولی فراموش کنید که این لنزها بسیار گران تر ازاپتیک های معمولی هستند.

پس زمینه های مناسب انتخاب کنید

چرا که انتخاب پس زمینه اولین و مهم ترین نکته اساسی در هر نوع عکس برداری است. هدف شما این است که سوژه حالت برجسته ای روی پس زمینه داشته باشد و این کار را با کنتراست رنگی که بین پس زمینه و سوژه وجود دارد انجام می دهید. برای مثال، اگر شما می خواهید از برنج سفید عکس برداری کنید، طبیعتا نباید از بشقاب سفید استفاده کنید.

از تعادل رنگ سفید در عکس هایتان اطمینان حاصل کنید.

به عنوان مثال اگر می خواهید از یک تکه گوشت عکس برداری کنید، بهتر است کاری کنید تا تصویر آن گرم تر به نظر برسد تا سرد. گوشت را با یک رنگ آبی در نظر بگیرد! این باعث می شود تصویر گوشت خیلی بد به نظر برسد.

استفاده از سه پایه را در الویت قرار دهید زیرا هنگام عکس برداری با نور طبیعی، ممکن است مجبور شوید از سرعت شاتر خیلی آهسته استفاده کنید، چرا که نه، بهتر است از یک دریچه دیافراگم کوچک مثل f11 استفاده کنید. برای عکس برداری با این روش از یک سه پایه استفاده کنید.


منبع: برترین ها / دیدنگار

برنامه HTC چیست؟

برنامه HTC چیست؟

 دوربین دیجیتال چطور بوجود آمد؟

دوربین دیجیتال چطور بوجود آمد؟

لنز زوم، لنز پرایم

لنز زوم، لنز پرایم

از گوشی های هوشمند سونی به هیچ وجه زیر آب استفاده نکنید

از گوشی های هوشمند سونی به هیچ وجه زیر آب استفاده نکنید

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:50

iPhone SE بسیار شبیه به آیفون ۵ اس هست،با این حال از سخت افزاری به مراتب قدرتمندتر بهره می برد. به عنوان مثال تراشه مرکزی آن با مدل A9 جایگزین گردیده و دوربین اصلی آن از ۸ مگا پیکسل به ۱۲ مگا پیکسل ارتقا یافته است.

فرآوری: سید محمد امین سعادت - بخش دانش و زندگی تبیان

ایفون

اگرچه به نظر می رسد شرکت اپل سعی کرده نسخه کامپکت آیفون ۶ اس را برای دوستداران گوشی های ۴ اینچی تولید نماید، با این حال آیفون SE در حقیقت از چندین منظر نسبت به آیفون ۶ اس دارای نقطه ضعف هایی است که ما در ادامه آن ها را مرور خواهیم کرد.

جای خالی قابلیت تاچ ۳ بعدی در آیفون SE

اگرچه آیفون SE به نمایشگر ۴ اینچی با رزولوشن ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل تجهیز گردیده، با این حال آیفون ۶ اس با نمایشگر ۴٫۷ اینچی به مراتب دارای رزولوشن و نسبت کنتراست بیشتری است که البته در ابعاد میلی متری زیاد به چشم نمی آید. ناگفته نماند این تنها تفاوت نمایشگرهای این دو نسل گوشی های ساخت آیفون نیست زیرا پنل آیفون SE برخلاف آیفون ۶ اس به قابلیت تاچ ۳ بعدی تجهیز نگردیده است و این یعنی آنکه که خریداران آیفون ۴ اینچی نمی توانند با فشار بیشتر بر روی صفحه نمایش از قابلیت های فناوری مذکور استفاده نماید.
قابلیت تاچ ۳ بعدی یا فورس تاچ به کاربر این امکان را می دهد که در برابر میزان فشار وارده بر صفحه نمایش، عملکردهای متفاوتی را تنظیم نماید. به بیانی ساده تر، اگر هنگام لمس کردن صفحه نمایش دستگاه خود فشاری بیش از حد معمول وارد نمایید، قابلیت های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت که در غیر آن صورت امکان دسترسی به آن ها را نخواهید داشت.

استفاده از سنسور آی دی تاچ قدیمی در آیفون SE

ایفون

اپل همچنین به جای استفاده از حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه هوم جدیدتر آیفون ۶ اس که در کسری از ثانیه گوشی را آنلاک می کند در آیفون SE از همان حسگر قدیمی تر آیفون ۵ اس و ۶ استفاده کرده است. این حسگر البته کماکان سریع است اما سرعت عملکرد آن را نمی توان با آیفون ۶ اس یا گلکسی اس ۷ مقایسه کرد.

به کار گیری از دوربین سلفی به مراتب ضعیف تر در آیفون SE

اگرچه بر اساس کالبدشکافی های صورت گرفته، آیفون SE در قاب پشتی میزبان سنسور ۱۲ مگا پیکسلی مشابه با آنچه در آیفون ۶ اس استفاده شده بود است، با این حال دوربین سلفی آن همان سنسور دوربین ۱٫۲ مگا پیکسلی آیفون ۵ اس با دیافراگم f/2.4 است، این در حالی است که در آیفون ۶ اس این دوربین به ۵ مگا پیکسل و گشادگی دیافراگم f/2.2 ارتقا داده شده بود. در حالی یک دوربین سلفی ۱٫۲ مگا پیکسلی در سال ۲۰۱۶ اصلاً جذاب به نظر نمی رسد، با این حال خوشبختانه امکان استفاده از روشنایی نمایشگر به عنوان فلاش سلفی همچنان حفظ شده است.

نبود نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون SE

در حالی که روزبه روز بر حجم اپلیکیشن های کاربردی افزوده می شود و از طرفی طبع ثبت تصاویری سلفی در بین دارندگان گوشی های هوشمند بالا می رود، به نظر می رسد اپل معتقد است که کاربران بایستی دیر یا زود به بهره گیری از فضای ذخیره سازی ابری رو آورند زیرا آیفون ۴ اینچی جدید تنها در دو نسخه ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی راهی بازار خواهد شد. در هر حال دارندگان آیفون ۶ اس برخورداری از نسخه ۱۲۸ گیگابایتی را یک قابلیت می دانند که جای خالی آن در آیفون SE به وضوح احساس می شود.

حذف قابلیت Taptic Engine در آیفون ۴ اینچی جدید

Taptic Engine استفاده شده در آیفون ۶ اس همانند یک موتور ویبره از آینده است. این قطعه در مقایسه با نمونه های رایج به کار گرفته شده در پرچم داران اندرویدی دقیق تر و کم صداتر عمل می کند و بر روی بازخورد لمسی به صورت مستقیم تأثیر گذار است. هنگامی که در آیفون ۶ اس کاربر از فناوری تاچ ۳ بعدی استفاده می کند، یک ویبره خفیف توسط Taptic Engine به منظور دریافت اطلاعات ایجاد می شود و شاید دلیل اصلی نبود این قطعه در آیفون ۴ اینچی جدید نیز جای خالی تاچ ۳ بعدی در آن باشد.

عدم امکان استفاده از LTE Advanced و آنتن MIMO در آیفون SE

 لازم است یادآور شویم که میزان تبادل اطلاعات به فاکتورهای مختلفی نظیر پهنای باند، نوسان فرکانس، تنظیمات MIMO و میزان کیفیت مسیر بی سیم (wireless path) نیاز دارد. در حال حاضر بیشتر شبکه های LTE دارای سرعت دانلود ۵Mbps تا ۲۵Mbps می باشند، اما با گسترش بیشتر این شبکه و استفاده از LTE-Advanced این میزان انتقال اطلاعات می تواند حتی بیشتر از سرعت سرویس دهنده های خطوط پرسرعت اینترنتی (DSL) نیز شود. در هرحال آیفون SE قابلیت استفاده از شبکه LTE Advanced را برخلاف آیفون ۶ اس نداشته و همچنین به دلیل حذف آنتن MIMO در آن نیز به مراتب امواج وای فای کمتری را در فواصل طولانی می تواند دریافت نماید.

البته این گوشی در دو مورد هم برتری هایی دارد:

عمر شارژ بیشتر آیفون SE نسبت به آیفون ۶ اس

ایفون

با وجود این که احتمالاً ظرفیت باتری در آیفون SE با آیفون ۵s برابر است اما بهینه سازی های مربوط به مصرف کمتر چیپست و قطعات باعث شده تا آیفون SE عمر شارژ بهتری از آیفون ۵ اس و حتی ۶ اس داشته باشد. در جدولی که بر همین اساس منتشر شده، نشان داده می شود آیفون SE در تمامی زمینه های شارژ دهی از آیفون های قبلی بهتر عمل کرده و یا حداقل همان عمر شارژ را دارد.

حذف برجستگی دوربین در آیفون SE

شاید محسوس ترین مزیت ظاهری آیفون SE نسبت به مدل ۶ اس، نداشتن برجستگی دوربین در قاب پشتی آن باشد؛ زیرا در سال های اخیر کوپرتینوها به دلیل وجود همین برجستگی بارها و بارها مورد تحقیر دیگر شرکت های تولید کننده گوشی همراه از جمله شیائومی قرار گرفته اند. البته ناگفته نماند که حذف این برجستگی بدون هزینه نبوده، زیرا ضخامت آیفون SE نسبت به ۶ اس کمی افزایش یافته است.

نظرات وبسایت های معتبر دنیای فناوری

ایندپندنت

اپل مدعی است که قدرتمندترین گوشی ۴ اینچی را ساخته و به سختی می توان با آن مخالفت کرد. چرا که استایل این دستگاه متقاعد کننده است و فناوری هایی که در آن استفاده شده را هم می توان در آیفون 6s یا 6s پلاس مشاهده کرد.

اگر به یک دستگاه کوچک نیاز دارید و آن را زیبا می بینید، این دستگاه یکی از بهترین گزینه ها با قیمتی مناسب است. ایندپندنت قیمت این دستگاه را منصفانه می داند و از عمر باتری و قدرت پردازشی آن راضی است.

وال استریت ژورنال

برخی از مردم SE را به دلیل قیمت پایین ۴۰۰ دلاری ترجیح می دهند، اما به یاد داشته باشید این قیمت برای یک دستگاه با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است که حتی این روز ها با فضا های ابری نمی تواند اپلیکیشن ها و بازی های زیاد یا فایل های بزرگی را برای شما میزبانی کند.
بزرگترین دلیلی که می تواند باعث خرید این دستگاه باشد، اندازه بهتر آن برای در دست گرفتن است. این دستگاه البته دوربین بهتری دارد و از ویژگی Live Photos نیز پشتیبانی می کند و مشخصات پردازشی این دستگاه نیز در مرحله بسیار خوبی قرار دارد.

فوربس

آیفون SE یک گوشی هوشمند کمیاب است. این دستگاه جواب بسیاری از کسانی است که پس از بزرگ تر کردن آیفون ها، از این حرکت اپل انتقاد کردند.
اپل آنچنان استاندارد هایی برای معرفی آیفون های جدید تعیین کرده که در زمان رونمایی از آیفون SE، حالا بسیاری فکر می کنند استاندارد هایی که برای طراحی آیفون از قبل ایجاد شده بود، تیم کوک آن ها را شکسته و تنها به فکر بدست آوردن پول بیشتر است. اما این دستگاهی است که با الگوگیری از آیفون 5S ساخته شده که بسیاری از دوستداران آیفون عاشق آن بوده اند و یکی از پرفروش ترین آیفون های تاریخ اپل است.
بسیاری از شرکت ها آرزوی داشتن چنین دستگاهی ماننده آیفون SE را دارند تا به فروش بسیار بالایی دست یابند، اما در بین طرفداران اپل، آیفون SE تاکنون تنها یک گوشی هوشمند متوسط شناخته می شود.

مَشبل

آیفون SE یکی از جالب ترین محصولاتی است که امسال معرفی شده است. اگر بخواهیم رو راست بگوییم، این دستگاه واقعا جدید نیست اما همچنان می تواند توجه ها را به خود جلب کند.
فرد بررسی کننده آیفون SE در وب سایت مَشبل اینطور صحبت خود را ادامه می دهد: من فکر نمی کردم یک دستگاه ۴ اینچی دیگر را بررسی کنم. اما در سال ۲۰۱۶ هستیم و باز هم با یک دستگاه ۴ اینچی دیگر رو به رو شده ام. من شخصا دستگاه های با نمایشگر بزرگ را ترجیح می دهم و فکر نمی کنم دیگر به طراحی های قبل برگردم اما آیفون SE با قیمت ۴۰۰ دلاری دستگاهی عالی است.

تک رادار

ظاهر و حس آیفون SE درست شبیه مدل ۴ اینچی قبلی اپل یعنی آیفون 5S است. این گوشی باریک تر نشده، گوشه های گردتری پیدا نکرده اما هنوز از مد افتاده هم نیست. این دستگاه همان آیفون 5S اما با مغز و اعضای داخلی مدل های جدید است که اتفاقا برای بسیاری از طرفداران گوشی های هوشمند گوشی خوبی ارزیابی می شود. حتی بسیاری از اندرویدی ها هم به دنبال چنین قدرت و اندازه نمایشگری می گردند.
اگر می خواهید پول خود را ذخیره کنید، همچنان می توانید به یک آیفون 5S دسترسی پیدا کنید اما از لحاظ عملکرد و طول عمر، مدل ارتقا یافته آن، آیفون SE چندین قدم جلوتر است.


منبع: برترین ها / ۹صبح

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 145 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:50

رباتی ساخته شده با حمایت شرکت تویوتا که قرار است به همراه فضانوردان ژاپنی به فضا برود.

بخش دانش تبیان

ربات انسان نما

به گزارش تبیان به نقل از گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، این ربات انسان نمای فضانورد می‌تواند با فضانوردان ژاپنی به فضا برود تا کمتر احساس تنهایی کنند.

اولین ربات فضانورد که ژاپن به فضا فرستاد به تازگی اولین ماموریت خود را روی ایستگاه بین المللی به پایان رساند؛ در حال حاضر «میراتا» اولین ربات انسان نما و دومین ربات فضانوردی است که با قد 34 سانتی متر آماده برای پرواز می‌شود.  

این ربات بخشی از یک پروژه با حمایت شرکت تویوتا است و برای درک و ارتباط بهتر با انسان و دستگاه‌های رباتیک، شناخت چهره شخص و گفتگو با انسان طراحی و ساخته شده است.


منبع: فارس

ربات الهه ساخته شد!

ربات الهه ساخته شد!

ارسال اولین موشک پایگاه فضایی روسیه

ارسال اولین موشک پایگاه فضایی روسیه

جیمز وب، تلسکوپی که جایگزین هابل می شود

جیمز وب، تلسکوپی که جایگزین هابل می شود

انجام بهتر کارها توسط هوش مصنوعی تا ده سال آینده

انجام بهتر کارها توسط هوش مصنوعی تا ده سال آینده

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:02

مصرف استامینوفن حس همدردی با دیگران را کاهش می دهد

زمانی كه افراد برای كاهش دردهای جسمانی خود از داروهای حاوی استامینوفن استفاده می كنند، قابلیت و حس همدردی با دیگران را نیز از دست می دهند.

بخش دانش تبیان

قرص

«دومینیك میشكووسكی» پژوهشگر انستیتوی ملی بهداشت آمریكا روز سه شنبه با انتشار گزارشی نوشته است: زمانی كه افراد برای كاهش دردهای جسمانی خود از داروهای حاوی استامینوفن استفاده می كنند، قابلیت و حس همدردی با دیگران را نیز از دست می دهند.
در این گزارش تحقیقاتی آمده است كه پژوهشگران انستیتوی مذكور در جریان این مطالعات نزدیك به 80 دانشجو را وادار به خواندن اخبار ناگواری از قبیل فرورفتن تیغه یك چاقو در استخوان یك فرد و یا مرگ پدر یا عزیزان فرد دیگری كرده و به بررسی واكنش های آن ها پرداخته اند.
بر همین اساس، واكنش احساسی آن دسته از كسانی كه در زمان برخورد با این اخبار از ماده استامینوفن استفاده كرده اند در قیاس با آن هایی كه از 'شبه داروها' یا داروهای ظاهری استفاده كرده اند، نسبت به درد و رنج دیگران در زمان وقوع این اتفاقات، خفیف تر بوده است.
میشكووسكی نوشته است كه در آزمایش دیگری 114 دانشجوی دیگر در معرض صداهای ناخوشایند و گوشخراش قرار گرفته اند و نتیجه آزمایش نشان داده كه میزان گوشخراش بودن این صداها برای مصرف كنندگان استامینوفن بسیار كمتر از مصرف كنندگان شبه داروها بوده است.
در گزارش این مؤسسه همچنین آمده است كه استامینوفن به عنوان ماده اصلی كه در 600 داروی مختلف مورد استفاده قرار گرفته، در آمریكا بیش از هر داروی دیگری مورد مصرف دارد و بیش از 23 درصد افراد بالغ آمریكایی هر هفته آن را مصرف می كنند.
'بالدوین وی' یكی دیگر از پژوهشگران این مؤسسه با اشاره به اهمیت توان همدردی میان انسان ها و نقش مؤثر آن در بهبود روابط اجتماعی، نسبت به اثرات سوء مصرف استامینوفن در روابط میان افراد جامعه آمریكا هشدار جدی داده است.
در این گزارش تحقیقاتی اشاره شده كه بر اساس مطالعات قبلی، وقوع اتفاقات ناخوشایند در دیگران به طور طبیعی در ذهن و مغز كسانی كه ناظر آن ها هستند همان تأثیراتی را می گذارند كه در زمان تجربه مستقیم، این اتفاقات در ذهن آن ها گذاشته شده است.


منبع: ایرنا

هشدارهای نا آشنا از داروهای آشنا

هشدارهای نا آشنا از داروهای آشنا

 تولید قرص لاغری نانو !

تولید قرص لاغری نانو !

تولید قرص ضدسرطان از شیر

تولید قرص ضدسرطان از شیر

قرص گوجه‌فرنگی تولید شد!

قرص گوجه‌فرنگی تولید شد!

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 115 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:02

از سوی دیگر اتصالات جوشکاری نسبت به سایر مناطق قطعه معمولاً خواص متفاوتی دارند. ازاین رو تلاش هایی به منظور بهبود عملکرد این اتصالات صورت پذیرفته است.

مهدی سعیدی، یکی از محققان این طرح، هدف از انجام این طرح را بهبود عملکرد مکانیکی و متالورژیکی اتصال جوشی دو نوع آلیاژ آلومینیوم با خواص مختلف با بهره گیری از نانوذرات عنوان کرد.

به گفته این محقق، با توجه به بهبود برخی خواص مکانیکی و متالوژیکی اتصالات نانوکامپوزیتی، این اتصالات از عمر طولانی تری بهره مند هستند؛ از این رو دوره های تعمیر و تعویض این اتصالات با فواصل زمانی طولانی تری صورت خواهد گرفت و این موضوع کاهش هزینه ها را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح از روش جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی به منظور اتصال دو نوع آلیاژ مختلف آلومینیوم، یکی با خواص خوردگی قابل توجه و دیگری با نسبت استحکام به وزن عالی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه به منظور بهبود خواص این اتصالات از نانوذرات آلومینا هنگام اعمال فرایند جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی استفاده شده است، اظهار داشت: استفاده از این نانوذرات موجب شده در ناحیه ی جوش یک منطقه نانوکامپوزیتی متشکل از فاز آلیاژی آلومینیوم به عنوان فاز زمینه و نانوذرات آلومینا به عنوان فاز پراکنده تشکیل شود.

سعیدی در خصوص مراحل انجام این طرح افزود: در ابتدا آلیاژهای پایه (آلیاژهای آلومینیوم گروه ۵xxx و ۷xxx) و ابزار مورد استفاده در ابعاد هندسی مشخصی ایجاد شدند. سپس نانو ذرات Al۲O۳ در شیارهایی که بدین منظور در محل اتصال آلیاژهای پایه ایجاد شده بودند، قرار گرفتند. پس از آن، فرایند جوشکاری با پارامترهای مشخصی انجام گرفت. بعد از جوشکاری، نمونه های مورد نیاز هر آزمون به صورت جداگانه تهیه شده و با توجه به نوع هر آزمایش، آماده سازی نمونه ها انجام گرفت. پس از انجام آزمون ها، مقایسه و تحلیل داده ها انجام شد.

به گفته وی، مقایسه بین نتایج آزمون های مربوط به اتصالات تقویت شده و نشده با نانو ذرات بیانگر بهبود مقاومت به خوردگی، مقاومت به سایش و سختی اتصالات تقویت شده است.

سعیدی عنوان کرد: با توجه به گستردگی استفاده از این فرایند جوشکاری در بسیاری از صنایع، نتایج این طرح در صنایع خودروسازی، حمل ونقل ریلی و هوافضا می تواند کاربرد داشته باشد.

این تحقیقات حاصل تلاش های مهندس مهدی سعیدی، مهندس محسن برموز- دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و دانشجویان دکترای دانشگاه صنعتی اوکلند و دکتر محمدکاظم بشارتی گیوی،  عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است. نتایج این پژوهش در مجله Materials Research (جلد ۱۸، شماره ۶، سال ۲۰۱۵، صفحات ۱۱۵۶ تا ۱۱۶۲) به چاپ رسیده است.


منبع: مهر

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 143 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:02

آینده ی ما با چت بات ها (Chat Bot) گره خورده؛ چه برایش آماده باشیم یا نه. این عبارتی است که به طور مستقیم یا تلویحی، از زبان رهبران شرکت های بزرگ تکنولوژی می شنویم. آن ها در پی ساخت پلتفرم هایی هستند که قادرند جای اپلیکیشن های امروزی مان را بگیرند؛ بات های ( Bot) کوچک هوشمندی را در نظر بگیرید که به کلمات تان گوش می دهند و به شما در انجام کارها کمک می کنند.

فرآوری: سید محمد امین سعادت- بخش دانش و زندگی تبیان

ربات های مجازی سخنگو

وقتی که حرف از اینترنت اشیا به میان می آید، طبیعی است که پس از آن ربات های مجازی که با ما سخن می گویند پایشان به زندگی ما باز شود که برای تسهیل کار های روزانه به ما کمک کنند. ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت اخیرا گفته «این تکنولوژی ای است که از آن راه گریزی نیست.» فیسبوک هم Bot Store خود را راه انداخته است. اما می خواهیم بک بار دیگر ببینیم بات ها چه هستند، به چه دردی می خورند و از همه مهم تر شرکت های بزرگ در توسعه ی آن ها در چه مرحله ای قرار دارند. با ما همراه باشید.

چت بات چیست؟

به زبان ساده، چت بات نرم افزاری است که به شما در انجام کارها کمک می کند یا نقشی سرگرم کننده در زندگی تان بازی می کند. بات ها این پتانسیل را دارند که جای اپلیکیشن های امروزی مان را بگیرند. فرض کنید به  جای باز کردن اپلیکیشن هواشناسی، از یک بات در مورد وضعیت هوا بپرسید. در نهایت، کار به جایی می رسد که یک چت بات به دستیار شخصی تان تبدیل شده و همه ی کارهای شما را راست و ریست می کند. فرقی ندارد که بخواهید تاکسی بگیرید یا با کسی قرار ملاقات بگذارید؛ یک چت بات واحد باید از مدیریت همه ی این کارها بربیاید. همچنین پلتفرم های مرسوم مثل واتس اپ یا فیسبوک مسنجر، باید میزبانی چت بات های مختلف را برعهده بگیرند و به آن ها اجازه بدهند با کاربران ارتباط برقرار کنند. به طور مثال یک چت بات از یک شرکت هواپیمایی مطرح، در بستر پلتفرم واتس اپ به شما می گوید که پروازتان تاخیر داشته؛ چت باتی دیگر هم از شرکت پست به شما خبر می دهد که بسته تان ارسال شده. البته فکر نکنید همیشه پشت این بات های هوشمند، ربات ها هستند که با شما صحبت می کنند؛ خیلی وقت ها این بات ها فقط وظیفه ی انتقال اطلاعات به ما را انجام می دهد و در واقع پیام متخصص یا کارشناس را به ما منتقل می کنند.      

آیا بات ها چیز جدیدی هستند؟

پاسخ کوتاه: خیر. پاسخ بلند: داستان بات ها به دهه ی ۶۰ میلادی برمی گردد. از دهه ها پیش ربات های سخنگویی برای سرگرم کردن مردم ساخته می شد. اما چیزی که مایکروسافت یا فیسبوک به دنبالش هستند، بسیار پیچیده تر از این حرف هاست.

بات ها چگونه آینده را تغییر می دهند؟

بات های هوشمند نحوه ی استفاده ی ما از تلفن های هوشمند و کامپیوترها را دگرگون می کنند. به قول ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، این شرکت در نظر دارد «گفت وگو» (Conversation) را به یک پلتفرم جدید در دنیای کامپیوترها تبدیل کند. ما در سال های اخیر عادت کرده ایم که با کلیک روی آیکون نرم افزارها، اجرای اپلیکیشن ها و استفاده از باکس های جست وجو، به اطلاعات موردنظرمان برسیم. اما چت بات ها می توانند کل این فرایند را تغییر بدهند. در آینده (شاید از همین الان) شما می توانید از گجت تان در مورد وضعیت هوا بپرسید و چت بات با توجه به موقعیت جغرافیایی تان به شما می گوید که باید چتر با خود ببرید یا خیر. به عبارت ساده تر نه به اپلیکیشن نیازی است و نه به باکس جست وجو.

آیا همه ی چت بات ها یک جور هستند؟

پاسخ این سوال هم منفی است. انواع و اقسام بات وجود دارد. از بات های کودن تا بات های باهوش. اگر یادتان باشد تا چند سال پیش وقتی از سرویس Google Now سوالی می پرسیدید، یکی درمیان پاسخ های اشتباه می داد. اما به تدریج به دوران بات های باهوش تر وارد می شویم. به طور مثال وقتی از یک بات هوشمند می پرسیم که هوا چطور است، باید با توجه به همه ی جوانب پاسخ مان را بدهد: مثلا باید بگوید «الان هوا آفتابی است» و همچنین بتواند با در نظر گرفتن جلسه ای که برای همان روز در یک شهر دیگر برای مان تنظیم کرده، اعلام کند که «اما برای عصر ]در فلان شهر[ هوا بارانی است؛ چتر را فراموش نکن».

شرکت های مطرح در توسعه ی بات ها چه قدم هایی برداشته اند؟

مایکروسافت، اپل، فیسبوک و گوگل و چندین شرکت کوچک و بزرگ دیگر در حال توسعه ی پلتفرم هایی برای تولید چت بات ها هستند. آن ها همچنین با دستیارهای صوتی شان رقابتی سخت را آغاز کرده اند. در ادامه یک به یک تلاش های برخی از این شرکت ها را با هم مرور می کنیم.

مایکروسافت و چت بات Tay

ربات های مجازی سخنگو

چند هفته پیش، مایکروسافت با چت بات Tay جنجال بزرگی به پا کرد. Tay در واقع چت باتی است که قرار بود به عنوان یک دختر ۱۴ ساله، ایفای نقش کند. شما وقتی این بات را در مکالمات تان در توییتر یا اسنپ چت، تگ می کردید، او به گفته های شما واکنش نشان داده و پاسخ تان را می داد. اما این دختربچه ی معصوم در مدت زمانی کوتاه به یک موجود نژادپرست و بددهن تبدیل شد!
ماجرا از این قرار بود که عده ای به کمک هم، از نقص در سیستم یادگیری این چت بات سوء استفاده کرده و چیزهای بدی به او یاد دادند! باید بدانید که مایکروسافت به سرعت چت بات Tay را تعطیل کرد و گفت که این چت بات به زودی با بروزرسانی های بهتری برمی گردد.

حضور مایکروسافت در چین با چت بات Xiaoice

برعکس پروژه ی ناموفق Tay، مایکروسافت یک چت بات متنی معروف دیگر هم دارد که در چین سر و صدای زیادی به پا کرده. این چت بات، Xiaoice نام دارد و بین نوجوانان چینی بسیار محبوب شده.
این بات، گفت وگوهای قبلی با شما را به خاطر می سپارد. بسیاری از جوانان چینی ساعت ها با Xiaoice صحبت می کنند و به باهوش تر شدن آن کمک می کنند.
حدود یک سال پیش بود که این بات برای اولین بار در جهان به جای انسان کامپیوتری با هوش مصنوعی قدرتمند و صدایی کاملا شبیه انسان مجری برنامه هوا شناسی پر جمعیت ترین گشور جهان بود! XiaoIce مجری بخش هواشناسی شبکه تلویزیونی چین بود که ابتدا با نام ترینی دستیار هواشناسی برنامه صبحگاهی تلویزیون چین شده بود. ولی امروزه XiaoIce به تنهایی اجرای این بخش را به عهده گرفته است
هوش مصنوعی به کار رفته در این بات فوق العاده است و از نظر TTS و یا همان قابلیت خواندن نوشته ها امتیاز ۴٫۳۲ را به خود اختصاص داده است که از تمامی هوش های مصنوعی جهان بالاتر است و لازم به ذکر است که انسان امتیاز ۴٫۷۶ از ۵ را کسب کرده است.


منابع: برترین ها / ویندوز سنتر

عوامل کندی وای فای در منزل

عوامل کندی وای فای در منزل

لای فای جای وای فای را میگیرد!

لای فای جای وای فای را میگیرد!

ورود شلوار اینترنت دار به بازار

ورود شلوار اینترنت دار به بازار

قابلیت های منحصر به فرد به روز رسانی تلگرام

قابلیت های منحصر به فرد به روز رسانی تلگرام

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 130 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:55

بخش دانش تبیان

مغر انسان

این یک خبر کمدی یا خیالی نیست بلکه واقعا در آمریکا به وقوع پیوسته است.

در آزمایش های اولیه، دانشمندان مجموعه ای از فناوریها را بر روی 20 نفر به کار خواهند گرفت و آزمایش خواهند کرد که آیا علامتهای تجدید حیات و برعکس فرایند مرگ مغزی آشکار خواهد شد یا خیر؟

دانشمندانی که به دنبال اجرای این آزمایشها هستند، امیدوارند بتوانند پس از صدور حکم پزشکی مرگ مغزی با دوباره فعال کردن مغز و کمک به آسیب دیدگان، صدمات را ترمیم کرده و بیماران را در قید حیات نگاه دارند.

مرگ مغزی

شرکتی که مسئول این آزمایش های منحصر به فرد است اعلام کرد که انسانها برخلاف برخی از موجودات زنده هم اکنون روشی برای تجدید فعالیت مغز خود ندارند.

زیرا برخی دوزیستان و ماهی ها حتی پس از صدمات شدیدی که تهدیدی برای زندگی شان بوده؛ توانایی تجدید حیات و سپس تنظیم مجدد بخش های زیادی از مغز خود را دارند.

حتی اگراین روشها و ابزارها نتواند افراد دچار مرگ مغزی را زنده کند اما دانشمندان امیدوارند همین اقدام کمکی برای افرادی باشد که به کما رفته اند یا از بیماریهای دژنراتیو "بیماریهای تحلیلی رنج می برند بیماری هایی مانند آلزایمر و پارکینسون که اعضای مهم بدن به تدریج تحلیل می رود و نهایتا منجربه مرگ می شود.

آیا مغز پس از مرگ دوباره می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد؟

صدور مجوز رسمی انجام آزمایشاتی برای زنده کردن مردگان در آمریکا، بدان معناست که دو شرکت "بیوکوارک" و "ریویتا لایوساینس" توانایی شروع این تجارب و آزمایش ها را دارند.

" ایرا پاستور" رئیس اجرایی شرکت بیوکوارک گفت: تیم کاری این شرکت برای دریافت این مجوز بسیاراصرار داشت.

وی افزود: با نزدیک شدن حوزه فعالیت های علوم مختلف پزشکی و علوم اعصاب شناختی، ما برای ورود به این تحقیق خود را آماده کرده ایم که بدون این تکنولوژی های جدید که هم اکنون برای ما فراهم شده، امکان دستیابی بدان میسر نمی شد.

این پژوهش در پایگاه رسمی دولت امریکا به "اثبات مبدا" معروف است که طی آن از روشهایی متشکل ازتکنولوژی سلولهای بنیادی و اشعه لیزر برای بازگرداندن مردم از مرگ به سوی زندگی استفاده می کنند.

گفتنی است این آزمایشها در یکی از بیمارستانهای هند و نه آمریکا آغازخواهد شد.

مرگ مغزی چیست؟

مرگ مغزی توقف کامل فعالیت مغز از جمله فعالیتهای غیر ارادی بدن انسان است که به ادامه حیات انسان مربوط است و فعالیت مجدد آن امکان پذیر نیست.

مرگ مغزی یکی از دو روش برای تعیین مرگ است.

دومین روش برای تعیین مرگ افراد، توقف کامل فعالیت دستگاه گردش خون و دستگاه تنفسی است.

مرگ مغزی با کمای عمیق تفاوت دارد زیرا در کما وظایف غیر ارادی بدن انسان به شکلی طبیعی و به مرور زمان در حال انجام است.

گفتنی است انجمن مراقبت های ویژه استرالیا و نیوزلند معتقدند تعیین و اعلام مرگ مغزی مستلزم وجود کمای غیرپاسخگو، عدم واکنش ساقه مغز و توقف فعالیت دستگاه تنفس است که با گذر زمان نیز ازسرگیری این وظائف هرگز بهبود نمی یابد.

باید هم چنین دلیل کلینیکی از طریق سی تی اسکن درخصوص بیماریهای سختی مانند خونریزی مغزی یا هیپوکسی مغزی و ضریه شدید مغزی مشخص شود.

مرگ مغزی در بسیاری از کشورهای جهان، یکی از نشانه های مرگ است اگرچه تعریف یکسانی از آن دراین کشورها ارائه نشده واین اختلافات نیز ناشی از وجود بخشهای زنده ای در مغز است ، از اینرو اصطلاح مرگ مغزی برای اشاره به تعاریف مختلفی به کارمی رود.

پزشکان می توانند اعضای بدن بیمارانی که مرگ مغزی می شوند را خارج کرده و به بدن دیگر بیمارانی که بدان نیاز دارند، پیوند کنند، بنابراین بسیاری از سازمانها مرگ مغزی را فقط پس از مرگ کامل مغز اعلام می کنند.

اما اختلافی که در بسیاری از کشورها درباره مرگ مغزی، وجود دارد درباره این است اگر مغز کاملا بمیرد اما بدن بدون دستگاههای خارجی قادر به ادامه حیات نباشد، آیا می شود این دستگاهها را از بدن بیمارجدا کنیم یا همچنان برای مدت زمان بیشتری و تا مرگ کامل اتصال دستگاه به بدن بیمار را حفظ کنیم؟

پاسخ مراجع پزشکی و مذهبی به این سئوال همواره در کشورهای عربی و اسلامی مورد اختلاف بوده آیا دو گروه با یکدیگر به توافق می رسند یا همچنان اختلاف ادامه خواهد داشت؟

این مساله خیلی دشوار است زیرا زمانی که مغز کاملا نمرده ، شخص می تواند در کما نفس بکشد و قلبش بدون نیاز به کمک دستگاه به شکل طبیعی کارکند، در این صورت آیا می توان وی را مرده به حساب آورد و اعضای قابل پیوند وی را از بدن وی خارج کرد یا خیر؟


منبع: عصر ایران

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:55

هرچندسال یكبار ، زمانی كه خورشید و زمین و عطارد در یك خط قرار می گیرند پدیده ی به نام گذر رخ داده و عطارد از مقابل قرص خورشید عبور می كند. این پدیده در بندر عباس رصد شد.

بخش دانش تبیان

دبیر انجمن فیزیك و نجوم بندرعباس هنگام رصد گذر عطارد از برابر خورشید به خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری این رصد به صورت عمومی آشنا كردن مردم با نجوم عنوان كرد.
محمد امین پاسلار زاده ادامه داد: برخی از مردم بندرعباس در محل رصد عمومی این پدیده حاضر شده و به تماشای آن نشسته اند.

این سیاره شبیه نقطه سیاهی در خورشید دیده می شود و ممكن است عبورش از یك لبه تا لبه دیگر خورشید چند ساعت زمان ببرد و در هر قرن افزون بر 10 گذر عطارد از برابر خورشید رخ می دهد كه فاصله هر دو گذر سه تا 13 سال است.


وی ادامه داد: عطارد دو تماس با خورشید داشته كه یكی در ساعت 15 و 41 دقیقه و چهار ثانیه و دیگری ساعت 15 و 44 دقیقه و 14 ثانیه به تثبت رسید.
دبیر انجمن فیزیك و نجوم بندرعباس خاطرنشان كرد: گذرهای سیاره ای از مقابل خورشید جزء پدیده های نادر هشتند كه از دید ناظر زمینی تنها برای دو سیاره تیر و ناهید (سیارات داخلی مدار زمین) رخ می دهند.
دبیر انجمن فیزیك نجوم بندرعباس بیان كرد: تیر و ناهید آن قدر از زمین دور هستند كه هنگام گذر مثل لكه گرد سیاهی بر قرص درخشان خورشید دیده می شوند.
وی بیان كرد: هرچندسال یكبار ، زمانی كه خورشید و زمین و عطارد در یك خط قرار می گیرند پدیده ی به نام گذر رخ داده و عطارد از مقابل قرص خورشید عبور می كند.
پاسلار زاده بیان كرد: این سیاره شبیه نقطه سیاهی در خورشید دیده می شود و ممكن است عبورش از یك لبه تا لبه دیگر خورشید چند ساعت زمان ببرد و در هر قرن افزون بر 10 گذر عطارد از برابر خورشید رخ می دهد كه فاصله هر دو گذر سه تا 13 سال است.
دبیرآكادمی فیزك و نجوم بندرعباس ابراز داشت: آخرین گذر عطارد در سال 1385 رخ داد و هم اكنون بار دیگر در 20 اردیبهشت 95 این رویداد به وقوع پیوسته و گذرهای بعدی آن نیز در 20 آبان 1398 و 23 آبان 1411 خواهد بود.
وی با یادآوری این كه گذر عطارد از مقابل خورشید در آسمان بندرعباس از ساعت 15و 41 دقیقه آغاز شده ابراز داشت: این گذر در ساعت 19 و 20دقیقه به میان مسیر خود از قرص خورشید رسید و سر انجام ساعت 19و 21 دقیقه غروب كرد.
3219 /6048


منبع: ایرنا

رصدخانه‌ای در بلندترین نقطه ایران

رصدخانه‌ای در بلندترین نقطه ایران

تصاویر یک خورشیدگرفتگی نادر

تصاویر یک خورشیدگرفتگی نادر

یک خورشیدگرفتگی استثنایی در 12 آبان

یک خورشیدگرفتگی استثنایی در 12 آبان

عکس‌های فوق العاده زیبا از جهان در شب

عکس‌های فوق العاده زیبا از جهان در شب

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 115 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:55

سرعت تولید اطلاعات توسط بشر در سال های اخیر به قدری افزایش یافته است که دستگاه های ذخیره سازی متداول فعلی دیگر پاسخگوی نیاز ما نیستند. به بیان دیگر تا چند سال آینده سرعت تولید اطلاعات از سرعت تولید ابزارهای ذخیره سازی پیشی خواهد گرفت. مایکروسافت قصد دارد با ذخیره سازی اطلاعات دیجیتال روی مولکول های DNA بر این مشکل غلبه کند.

بخش دانش و زندگی تبیان

ذخیره اطلاعات مایکروسافت روی dna

هفته ی گذشته، مایکروسافت خبر از همکاری با شرکت تویست بیوساینس برای ساخت دستگاهی داد که به صورت بالقوه می تواند شیوه ی ذخیره سازی اطلاعات دیجیتال را دستخوش تغییر کند.
شرکت تویست بیوساینس (Twist Bioscience) اولیگونوکلئوتیدهایی از مولکول DNA با طول رشته ی ۱۰ میلیون را در اختیار غول نرم افزاری دنیای تکنولوژی قرار داده است تا مایکروسافت به وسیله ی آن بتواند پروژه ی «فناوری اطلاعات ماقبل تاریخ» خود را عملی کند.
هدف از پروژه ی فناوری اطلاعات ماقبل تاریخ (prehistoric information technology) ذخیره سازی ایمن اطلاعات مهم به مدت بسیار طولانی است.
درست مانند کامپیوترها، مولکول های DNA هم اطلاعات را در واحدهای گسسته رمزگذاری می کنند؛ با این تفاوت که DNA برای ذخیره ی اطلاعات به جای «صفر» و «یک» از ۴ نوکلئوتید با نام های A، C، G و T استفاده می کند. رشته های بلند DNA از توالی این ۴ نوکلئوتید ساخته می شوند و ترتیب خاص این نوکلئوتیدها تعیین کننده ی اطلاعات خاصی است که مولکول DNA آن را حمل می کند.
بر خلاف سیستم های فعلی ذخیره سازی اطلاعات که نیاز به نگهداری مستمر دارند و فضایی زیادی را اشغال می کنند، DNA پس از هزاران سال همچنان قابل خواندن است و فضای فوق العاده کمی را نیز اشغال می کند.
مثال جالبی از ماندگاری بالای اطلاعات در مولکول های DNA، استخراج آن ها از جسد ماموت های پشمالوی ماقبل تاریخ توسط دانشمندان است. DNA این ماموت ها به قدری سالم بوده است که عملاً می توان با شبیه سازی این موجودات ماقبل تاریخ، بار دیگر آن ها را به صحنه ی حیات وحش سیاره ی زمین بازگرداند.
شرکت تویست بیوساینس می گوید تمام اطلاعات دیجیتالی که امروزه در جهان وجود دارد را می توان در کمتر از ۲۰ گرم DNA ذخیره کرد.

تا زمانی که حیات بر مبنای DNA بر روی زمین وجود داشته باشد، تکنولوژی خواندن DNA هم وجود خواهد داشت و این تضمین کننده ی قابلیت خوانده شدن و بازگردانی اطلاعات در آینده است

قیمت ذخیره سازی اطلاعات در DNA در سال های اخیر به شدت افت کرده است. وقتی دانشمندان در سال ۲۰۰۳ ژنوم انسان، که چیزی بیش از ۳ میلیارد نوکلئوتید طول دارد را تعیین توالی کردند، هزینه ی پروژه بیش از ۱ میلیارد دلار تمام شد. امروزه می توان DNA هایی شبیه به آن را با حدود ۱۰۰۰ دلار خواند و دستورات ژنتیکی را با استفاده از ابزارهای مصنوعی بیولوژیک نوشت.
تویست بیوساینس در وبسایت خود در این باره می نویسد:
با استفاده از روش های ارزان قیمت تعیین توالی DNA و روش های سنتز جدید، تویست بیوساینس و مایکروسافت خواهند توانست تئوری ذخیره ی اطلاعات بر روی DNA را عملی کنند. هدف از این پروژه توسعه ی روش هایی است که هم عملی باشند و هم در مقیاس بالا بتوان از آن ها استفاده کرد. قابلیت کدگذاری اطلاعات دیجیتال در رشته های DNA پیشرفت بزرگی در تکنولوژی ذخیره سازی اطلاعات است؛ چرا که مولکول های DNA بسیاری از محدودیت های ابزارهای سنتی ذخیره سازی اطلاعات مانند عمر محدود، فرمت/استاندارد دائمی و چگالی کم را ندارند.
استفاده از DNA برای ذخیره سازی اطلاعات از این جهت عملی است که دیگر حوزه های علمی هم به شدت به کار کردن بر روی آن علاقه دارند. تویست بیوساینس در این باره می گوید:
تا زمانی که حیات بر مبنای DNA بر روی زمین وجود داشته باشد، تکنولوژی خواندن DNA هم وجود خواهد داشت و این تضمین کننده ی قابلیت خوانده شدن و بازگردانی اطلاعات در آینده است. علاوه بر این، با توجه به رشد روز افزون اهمیت تکنولوژی ها بر اساس DNA در تحقیقات پزشکی و علمی، فشار متداومی برای بهبود تکنولوژی های خواندن و نوشتن DNA وجود دارد.
پروژه ی مایکروسافت و تویست بیوساینس می تواند در نهایت باعث شود که کامپیوترهای آینده به جای هارد درایوهای با قابلیت «خواندن و نوشتن» اطلاعات، مجهز به «تعیین کننده ی توالی DNA» (DNA sequencer) و «سنتز کننده ی DNA» باشند.

تاریخچه ذخیره سازی روی DNA

ایده ذخیره سازی اطلاعات روی DNA تازگی ندارد و به چندین سال قبل برمی گردد. تا کنون نیز خبرهای زیادی درباره ذخیره یک کتاب کامل، چندین کتاب و یک کتابخانه دیجیتالی روی دی ان ای شنیدیم. اما جدیدترین تحقیق در این زمینه از سوی موسسه فناوری فدرال سویس (Swiss Federal Institute of Technology) نشان می دهد کل اطلاعات جهان را می توان روی یک هارد درایو دی ان ای به اندازه یک قاشق چای خوری کدگذاری کرد. دانشمندان این موسسه ادعا می کنند به طور بالقوه، یک گرم از دی ان ای می تواند ۴۵۵ اگزابایت اطلاعات را ذخیره کند. برای اینکه درک درستی از این حجم اطلاعات داشته باشید باید بگوییم یک میلیارد گیگابایت اطلاعات برابر یک اگزابایت است و هزار اگزابایت برابر یک زتابایت است. شرکت EMC که در حوزه محاسبات ابری و شبکه های گسترده فعالیت می کند، طی گزارشی در سال ۲۰۱۱ اعلام کرده بود کل اطلاعات تولید شده در جهان تا کنون برابر ۱٫۸ زتابایت است. پس با یافته جدید دانشمندان، ما فقط به چهار گرم دی ان ای برای ذخیره سازی این اطلاعات نیاز داریم. چهار گرم دی ان ای به اندازه یک قاشق چای خوری است.

برای اینکه بتوان اطلاعات را روی سلول های دی ان ای ذخیره کرد، باید آن ها به صورت دیجیتالی ( همان صفر و یک معروف زبان باینری) درآورد. همان طور که گفتیم، این پروسه تازگی ندارد و دانشمندان دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۱۲ توانستند یک کتاب را روی یک دی ان ای کدگذاری کنند. تا کنون، کدگذاری اطلاعات روی دی ان ای آسان بوده ولی کدگشایی و بازیابی اطلاعات ذخیره شده روی دی ان ای چالش برانگیز است و اطلاعات بازیابی شده مخدوش و دارای شکاف بودند چون دی ان ای با محیط و دمای پایین اتاق واکنش نشان می دهد و تغییر می کند. اما رابرت گراس، لیدر تیم تحقیقاتی SFIT می گوید روشی جدید برای حفظ اطلاعات روی دی ان ای پیدا کردند. آن ها با دی ان ای رفتاری مشابه یک فسیل می کنند. دی ان ای نمونه را بعد از کدگذاری اطلاعات، درون یک پوسته و روکش ساخته شده از جنس سیلیکا قرار دادند(همانند یک استخوان فسیل شده) و در دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت برای چندین هفته نگه داری کردند. این روکش از دی ان ای محافظت می کند و اجازه واکنش با محیط و تغییر ساختار یافتن را نمی دهد. سیلیکا یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده شیشه است. آن ها بعد از چند هفته که به سراغ این دی ان ای رفتند، توانستند اطلاعات کدگذاری شده را بخوانند. گراس می گوید اگر دی ان ای در دمای زیر صفر نگه داری شود، برای میلیون ها سال می تواند اطلاعات کدگذاری شده را در خود نگه داری و ذخیره کند. توجه داشته باشید که به گزارش موسسه آرشیو بین المللی امریکا، دیسک های سی دی و دی وی دی فقط ۲۵ سال عمر مفید دارند.


منبع: زومیت / هفت صبح

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:38

 محققین آمریکایی با استفاده از فناوری نانوذرات موفق به تولید داروی لاغری شده اند که مستقیما بافت های چربی سوز را هدف قرار می دهد.

بخش دانش تبیان

چاقی

 امروزه چاقی بعنوان یک معضل جدی محسوب می شود و عوارض آن از استعمال دخانیات هم خطرناکتر است و در کشور آمریکا عامل ۲۰ درصد از سرطان های مهلک به حساب می آید.
بطور کلی داروهای لاغری بافت های سفید رنگ ذخیره ساز چربی را به بافت های قهوه ای رنگ، موسوم به بافت های چربی سوز تغییر می دهند که این امر عوارض جانبی برای بیمار به همراه دارد و موجب آسیب رسیدن به سایر بافت ها می شود.
محققین دانشگاه «ام آی آتی»  آمریکا با استفاده از نانوذرات در قرص ها موفق به مهار عوارض جانبی قرص های لاغری شده اند.
در این تکنیک، نانوذرات قادر هستند که فقط بافت های چربی سوز را هدف قرار دهند که در نتیجه آسیب رسیدن به سایر بافت ها به حداقل می رسد.
در واقع نانو ذرات، دارو را بوسیله لوله های آب گریز ساخته شده از پلیمر حمل می کند و قادر به تغییر شکل بافت های چربی به بافت های چربی سوز است.
این روش در حال حاضر از طریق تزریق امکان پذیر است اما محققین آمریکایی می گویند با توسعه این روش به زودی قرص آن را تولید خواهند کرد.
نتیجه این تحقیق در نشریه «آکادمی ملی علوم» چاپ شده است.


منبع: مهر
هشدارهای نا آشنا از داروهای آشنا

هشدارهای نا آشنا از داروهای آشنا

تولید قرص ضدسرطان از شیر

تولید قرص ضدسرطان از شیر

قرص گوجه‌فرنگی تولید شد!

قرص گوجه‌فرنگی تولید شد!

صندلی هواپیما برای سایز شما

صندلی هواپیما برای سایز شما

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 98 تاريخ : پنجشنبه 16 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:02

در سیستم عامل iOS، امکانی وجود دارد که از طریق آن، شما می توانید با ضربه زدن به صفحه نمایش، ویبره دلخواه خود را طراحی کنید و از آن، برای تخصیص دادن به مخاطبین دستگاه خود استفاده نمایید.

بخش دانش و زندگی تبیان

ایفون

 به عنوان مثال، تصور کنید که میان شما و دوست تان، ضربه های خاصی به صورت رمز وجود دارد. حال می توانید آن را در تلفن هوشمند خود به ویبره تبدیل کرده و به ایشان اختصاص دهید.
 
ابتدا وارد تنظیمات شده و Sounds و سپس Ringtone را انتخاب کنید. 

ایفون

در مرحله بعد، Vibration را برگزینید. 

ایفون

 در قسمت Custom گزینه Create New Vibration را لمس کنید. 

ایفون

حال در قسمت خاکستری رنگ، می توانید ویبره اختصاصی خود را طراحی کنید. به محض پایان یافتن، گزینه Stop را انتخاب و سپس Play را انتخاب کنید تا ویبره شما اجرا شود. 
 

ایفون

اگر نتیجه راضی کننده بود، Save را انتخاب کرده و نام دلخواه خود را برای آن برگزینید. 

ایفون

در این مرحله، شما نام ویبره اختصاصی خود را در قسمت Custom مشاهده خواهید کرد.

ایفون

شما می توانید به تعداد دلخواه، ویبره اختصاصی طراحی کرده و آنها را به نام های مختلف ذخیره و از آنها برای قسمت های مختلف استفاده نمایید. اگر احساس کردید که به ویبره های اختصاصی خود نیاز ندارید، کافی است دکمه Edit را لمس کنید. 

ایفون

در صفحه بعد، آیکون قرمز رنگ را انتخاب کرده و در نهایت، Delete را بزنید. 

ایفون

در انتها، با وارد شدن به Contacts و انتخاب مخاطب مورد نظر و زدن دکمه Edit، می توانید ویبره طراحی شده را در قسمت Vibration به ایشان اختصاص دهید.


منبع: مشرق نیوز

 اظهارات وسوسه کننده تیم کوک

اظهارات وسوسه کننده تیم کوک

از کجا بفهمیم گوشی روت شده؟

از کجا بفهمیم گوشی روت شده؟

 ابتکار الجی: صفحه نمایش بجای دکمه اثر انگشت

ابتکار الجی: صفحه نمایش بجای دکمه اثر انگشت

 نقد و بررسی Galaxy S7 Edge

نقد و بررسی Galaxy S7 Edge

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 137 تاريخ : پنجشنبه 16 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:02

مایکروسافت امروز اعلام کرد شرکت ایتالیایی Solair را که در زمینه ارائه خدمات اینترنت اشیاء فعالیت دارد و در سال 2011 میلادی تاسیس شده، خریداری کرده است.

بخش دانش و زندگی تبیان

مایکروسافت

Solair پیشتر برای ارائه سرویس های خود از پلتفرم پردازش ابری مایکروسافت به نام Azure بهره می گرفت و به همین خاطر، جای تعجیب ندارد که مایکروسافت بخواهد تکنولوژی ارائه شده توسط آن را با واحد اینترنت اشیاء Azure یکی کند.
در حال حاضر نمی توان حدس زد که این شرکت دقیقا چه برنامه هایی برای Solair دارد و سخنگوی آن صرفا به گفتن این نکته اکتفا نموده که «در مورد تکنولوژی ارائه شده توسط این کمپانی بسیار هیجان زده هستند و از ملحق شدن آنها به تیم مایکروسافت بسیار خوشنودند.»
گفتنی است که اطلاعات مالی مربوط به این توافق هنوز هم فاش نشده و نکته دیگر اینکه Solair صرفا هم در زمینه تجهیزات خانگی فعالیت ندارد و به طیف وسیعی از مشتریان خود از جمله شرکت ایتالیایی سازنده دستگاه اسپرسو به نام Rancilio Group و یک کمپانی تولید کننده ماشین آلات فراوری غذا به نام Minerva Omega Group خدمات ارائه می دهد.
سم جرج یکی دیگر از مدیران مایکروسافت در واحد Azure در این باره گفت: Solair به ما کمک خواهد کرد که داده های بکر کاربران را طبقه بندی نماییم و قابلیت های تازه ای را به لطف اینترنت اشیاء در اختیارشان قرار دهیم. با  این خرید مایکروسافت می تواند به استراتژی خود متعهد باشد و کامل ترین تجربه در زمینه اینترنت اشیاء را به سازمان ها ارائه کند.
در پایان شاید بد نباشد اشاره کنیم که این شرکت ایتالیایی مجموعه کاملی از کالاهای مرتبط با اینترنت اشیاء از جمله درگاه های مجازی گردآوری اطلاعات و نوعی پلتفرم سازمانی برای یکپارچه سازی با سرویس های موجود را ارائه می دهد.


منبع: دیجیاتو

عوامل کندی وای فای در منزل

عوامل کندی وای فای در منزل

لای فای جای وای فای را میگیرد!

لای فای جای وای فای را میگیرد!

ورود شلوار اینترنت دار به بازار

ورود شلوار اینترنت دار به بازار

5 راه برای کاهش مصرف اینترنت در گوشی های اندرویدی

5 راه برای کاهش مصرف اینترنت در گوشی های اندرویدی

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 124 تاريخ : پنجشنبه 16 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:02